Toto je archiv starého webu a není již udržován. Aktuální web zelených na Praze 6 najdete na adrese praha6.zeleni.cz »
Letenské sady protne rušná silnice
Letenské sady i pláň jsou vyhledávaným místem k odpočinku nejen obyvatel Holešovic a Bubenče, ale projet se na kolečkových bruslích nebo se projít třeba s kočárkem sem jezdí lidé z celé metropole. Alespoň v části sadů však jejich výletům brzy udělají přítrž stavbaři. Výstavba městského silničního okruhu, respektive výjezd z tunelu Blanka, který v roce 2011 propojí Malovanku s Pelc-Tyrolkou, se totiž roztáhne z písčité plochy pláně i mezi stromy. Magistrát tudy chce vést dočasnou silnici, po níž by řidiči objížděli rozkopanou ulici Milady Horákové.
Při výstavbě tunelu pod ulicí Milady Horákové zde bude omezen
provoz a auta budou muset jezdit jinudy. Objízdná trasa se nyní projednává
a měla by vést po jižní straně pláně, uvedl František Polák, mluvčí
společnosti Metrostav, která tunel staví.

Podle návrhů projektantů, které má redakce MF DNES k dispozici, by auta ve
směru z centra nadále jezdila kolem stadionu Sparty, ve směru do centra
pak po dočasné komunikaci z Badeniho ulice přes Letenskou pláň až na
křižovatku Milady Horákové s ulicí U Sparty.

Autům musí ustoupit stromy To by znamenalo, že řidiči budou projíždět v
místech, kde se dnes Pražané prohánějí na bruslích nebo kde se na přelomu
srpna a září koná každý rok zábavní festival Letní Letná. A je jisté, že k
zemi půjde i několik vzrostlých stromů. Podle projektové dokumentace jich
silnici stojí v cestě šestnáct.

To je absolutně nepřijatelné,“ neskrývá vztek Ondřej
Mirovský, koordinátor kampaně Zachraňme Letnou a zastupitel Prahy 7 za
zelené.

Nemohou šoupnout takovouhle silnici do sadů. Měli by se snažit
najít objízdnou trasu v profilu ulice Milady Horákové, a ne tu nejlevnější
možnou přes sady, upozorňuje Mirovský, který se nechce smířit s
představou, že by Letenskou pláň proťala dvouproudá silnice s prakticky
nekonečnou hradbou pomalu popojíždějících aut.

Pokud záměr podpoří radnice Prahy 7, silnice by se mohla začít stavět už v
březnu. V červenci by se na ní objevila první auta a ta by tudy objížděla
stavební jámu tunelu až do října roku 2010.

S výstavbou silnice souhlasíme, protože šetrnější řešení
neexistuje. Pokud chceme, aby budoucí okruh naší městské části odlehčil,
musíme něco obětovat, řekl starosta Prahy 7 Marek Ječmének (ODS).

Silnice se dvěma jednosměrnými pruhy a chodníkem má být široká až 10
metrů. Řidiči by se na ni dostali z Badeniho ulice od izraelského
velvyslanectví přes ulici Na Špejcharu, již by dělníci pro tyto účely
rozšířili. Za tramvajovou smyčkou by auta pokračovala napravo, zajela by
mezi stromy a pak obloukem pokračovala kolem stavební jámy budoucího
sjezdu do tunelu.

Pokračování na straně C3

Letenské sady na dva roky protne rušná silnice

Pokračování ze strany C1

Podél pískové plochy by se pak vrátila k ulici Milady Horákové.

Ekologové navrhují, aby auta objížděla Letnou po nábřeží nebo přes Bubeneč
Korunovační ulicí.

To by podle úředníků znamenalo ještě více ucpané ulice v Dejvicích,
Střešovicích, na Strahově a na Malé Straně. Pokud řidiči zjistí, že
Letnou neprojedou, změní svoje chování. Pojedou přes Chotkovy sady nebo
Strahov, kde se tak dají očekávat kolony, uvedl náměstek ministra
životního prostředí Petr Šlégr (SZ).

Podle dopravních odborníků magistrát příliš možností nemá. ;Pokud
nemohou zachovat všechny pruhy přímo v ulici Milady Horákové, pak je nutné
postavit tyto pruhy jinde,“ míní Ladislav Bína z ČVUT. Každé
zúžení totiž přinese přehuštění okolních ulic. To by bylo po tak dlouhou
dobu neúnosné,dodal.

Nová silnice povede sady údajně i proto, že se na Špejcharu plánuje
výstavba Národní knihovny.

Regionální mutace| Mladá fronta DNES - Praha
Autor: PETR ŠVEC 


Ostatní články v rubrice
Anketa
Se kterým z developerských projektů v okolí Vítězného náměstí nejvíce nesouhlasíte?
Celkem hlasovalo: 777