Toto je archiv starého webu a není již udržován. Aktuální web zelených na Praze 6 najdete na adrese praha6.zeleni.cz »
Praha 6 prosazuje metro na letiště, nejspíš marně
Praha - Plán pražského magistrátu na prodloužení metra na ruzyňské letiště padá. Návrh nového územního plánu počítá pouze s úsekem z Dejvic do Motola.

Radnice Prahy 6, na jejímž území žije sto tisíc obyvatel a metro dlouhodobě požaduje, dala najevo hlasitý nesouhlas.

Současný územní plán totiž smetrem do Ruzyně počítá a pražští politici o něm ještě nedávno mluvili jako o jedné z priorit. Teď však otočili. Radnice šesté městské části přitom doufala, že díky metru se zklidní přetížená Evropská ulice.

„Magistrát upřednostňuje výstavbu trasy D, na letiště počítáme s rychlodráhou,“ řekl pražský radní Martin Langmajer.

Praha 6 se sice kvůli chystané změně obrátila na magistrát s připomínkou, podle radního k ní však město nejspíš přihlížet nebude. Místo letiště by podle návrhu v budoucnu mohlo metro z Motola pokračovat na Zličín.

Metro do Motola, nebo až na letiště?

Praha - Magistrát počítá v novém územním plánu s prodloužením trasy metra A do Motola. Lukrativní zakázku na jeho stavbu získalo sdružení firem Metrostav a Hochtief. Radnice Prahy 6 ovšem trvá na tom, aby tunel vedl až k ruzyňskému letišti. Více než 18 miliard korun inkasují dvě velké stavební firmy za přibližně šestikilometrový úsek metra. Dopravní podnik (DP) ukončil výběrové řízení před dvěma týdny a nyní čeká, zda se další účastníci tendru proti výsledku neodvolají. „Pokud nedojde k odvoláním, mohla by stavba začít v průběhu ledna,“ informoval včera mluvčí DP Ondřej Pečený. Úsek mezi stanicemi Dejvická, Červený Vrch, Veleslavín, Petřiny a Motol by měl být hotov během čtyř let. Další osud trasy A, která měla podle původních plánů vést až do Ruzyně, ovšem není jasný. Její návrh totiž v právě schvalovaném územním plánu chybí.

To se nelíbí radnici Prahy 6, po jejímž území velká část prodloužení povede. „Trváme na doplnění trasy do Ruzyně, je to náš klíčový požadavek, nejen kvůli zlepšení veřejné dopravy, ale i kvůli rozvoji čtvrti,“ uvedl vedoucí odboru územního rozvoje úřadu Prahy 6 Bohumil Beránek. Radnice Prahy 6 si od metra na letiště slibuje například zklidnění Evropské ulice, po které dnes do Ruzyně jezdí auta a autobusy.

Magistrát ovšem připomínce šesté městské části velké šance na úspěch nedává. „Bude se stavět rychlodráha, je velmi málo pravděpodobné, že by v horizontu 10 let mohly vzniknout obě stavby,“ prohlásil radní pro územní plán Martin Langmajer.

Mladá fronta DNES - Praha
Autor: Petr Kupec



Ostatní články v rubrice
Anketa
Se kterým z developerských projektů v okolí Vítězného náměstí nejvíce nesouhlasíte?
Celkem hlasovalo: 777